Portín de Alfafara (09/06/2012).

VER EN CASTELLANO;

Eixida circular al Portin d’Alfafara el día 9 de Juny de 2012 amb Miquel del CEM de Montesa Josep del Bloc de progrés de L’Alcudia i Raimundo amic d’Ontinyen.

Eixirem d’Alfafara bora les uit de la matinada, deixarem el cotxe a la carretera nacional i començcarem per mig del poble passant per l’albergue de Tarragó i el poliesportiu, un poc mes dalt començá una senda en forta pujada (250 mts sense descans) fins al encreuament del GR7, seguim el GR a l’èsquerra fins al camping de Mariola on trovaren front a la porta principal del camping , a má esquerra en sentit de la marxa una senyal que ens indica la senda fins a la cova de Bolumini, seguin esta senda uns 100 ó 150 mts ens desviarem a la dreta creuant una especie de sequia i seguint la senda inmediatament a la esquerra per apleguar a una pista forestal que seguriem (Hi ha una carena en la pista amb un cartell de Propiedad Pivada) saltarem la carena i seguirem la pista on trovarem les marques del pr-370.

Un poc mes adalt hi ha una senyal en un colladet que ens indica el camí a la cova de Bolumini muntarem la senda a la esquerra fins al alt, una vegada en el alt segurem un poc a la dreta on vorem mirant sempre a la dreta un “pas” que baixaerem uns dos metros i per unes lloses aplegarem a la cova. De tornada a la pista, mes dalt vorem un sender a la dreta un poc avans del Mas de Fontaneretes que ens guiará fins al Portet. Una vegada en el cim,al est,segueix la senda que baixa un “pas” que caldra posar-li un poc d’atenció i seguirem la senda fins a la cava de Don Miguel.

Enfornt de la cava trovarem un sender que baixa fins al “Refugio Zamorano” i al Molí Mato, seguirem este sender fins aplegar a un camí que ens portarà en forta baixada cap al refugi. Abans d’aplegá al refugi i a dreta del camì ix un sender cap a l’esquerra que en forta baixada ens deixa en la cova de Montblanc .El sender segueix sense creuar el barranc i front a la cova i en uns minuts aplegarem a un desviament del sender a la dreta que seguirem per aplegar després d’uns bancasl d’oliveres fins al camí antic d’Agres, seguirem a l’esquerra i en pocs minuts estarem de tornada en Alfafara.

Com a curiositat i recordant temps passats encara podem vore dones llavant la roba en el llavador municipal Temps amb paradetes i fotos i relax (i alguna equivocación el ruta) sis hores Distancia 15 km. Una excursió molt bonica i recomanable.

Lluis es membre del Club de Muntanya Acclivis de Crevillent.

Castellano:

Salida al Portin de Alfafara el 9.6,2012 con Miquel (del CEM de Montesa),Josep (Bloc de Progrés de L’Alcudia) y Raimundo, amigo de Onteniente.

Salimos de Alfafara sobre las ocho de la mañana, dejamos el coche en la carretera y por el centro del pueblo pasamos por el Albergue de Tarragó y un poco mas arriba el Polideportivo.un poco mas arriba enpieza la senda que ,en fuerte subida y con unos 250 mts- de desnivel se cruza con el GR7 el cual seguiremos a la izquierda hasta llegar al camping de Mariola. Frente a la puerta principal del camping encontramos una señal que nos indica el camino a la Cueva Bolumini, cogeremos esta senda y a unos 100 o 150 mts nos desviaremos a la derecha cruzando una especia de canal o acequia para enseguida coger la senda a la izquierda hasta llegar a una pista forestal que seguiremos en ascenso.

Cruzaremos una cadena con un letrero que pone propiedad privada, algo mas arriba de la cadena estan las señales de PR, llegaremos a un pequeño collado donde volvemos a encontrar la señal que nos indicica el camino a la cueva Bolumini,giraremos a la izquierda y subiremos a la planicie para, una vez alli, dirigirnos otra vez a la derecha para,en junos metros,encontrar un “paso” a la derecha de unos dos mts. que bajaremos llegando a unas grandes losas de piedra que seguiremos bajando hasta llegar a la cueva.

De regreso a la pista forestal la seguiremos y, antes de llegar al mas de Fontanretes pondremos atencion a la senda que sale a la derecha de nuestra marcha que nos llevará hasta el Portin. Una vez en el vertige geodèsico y hacia el E sigue la senda ,hay un “paso” en el que hay que llevar un poco de cuidado pero se pasa bien.Seguiremos la senda que nos conducirà a la Cava de Don Miguel. Desde la cava sale un sendero señalizado que nos lleva al refugio Zamorano y al Molí Mato. Bajando por este sendero llegamos a un camino el cual seguiremos en bajada, atención a un sendero que baja a la izquierda del camino y que no está señalizado que nos baja en fuerte pendiente a la cueva de Moint Blanc.

Seguir el sendero que sigue enfrente de la cueva, no cruzar el barrranco a no ser que se quiera hacer la ruta más larga,despues de unos minutos poner atención ya que el sendero se desvia a la derecha para,despues de unos bancales de olivos, llegar a la antigua carretera de Agres, seguir la carretera a la izuierda i en pocos minutos estaremos otra vez en Alfafara. Como curiosidad y recordando tiempos pasados todavia en este pueblo se pueden ver mujeres lavando la ropa en el lavadero municipal.

Tiempo con paradas y fotos y relax seis horas. Distancia 15 kilometros. Una escursion muy bonita y recomendable. Luis es miembro del Club de Montaña Acllivis de Crevillent.

Imágenes de la actividad:

Deja un comentario